Culturele communicatie verschillen in jouw organisatie

Online € 49,99      prijs per persoon
Blended learning € 1290,00  prijs tot 12 personen
Face to Face learning € 1499,00  prijs tot 12 personen
Virtual Reality € 1999,00  prijs tot 12 personen
Virtual Reality Individueel €  899,00   prijs per persoon

Intercultureel communiceren

In deze training ligt de nadruk vooral op het herkennen van situaties waarin je vastloopt wanneer je in gesprek gaat met mensen van anderen culturen of met een andere taalkundige achtergrond. We staan kort stil bij het communicatiekwadrant en de verschillen tussen culturen. Daarnaast kijken we weer naar jouw persoonlijke communicatie voorkeuren en de psychologische behoeften die hieruit voortvloeien. Allen zo leer je gedrag en communicatiestijlen goed kennen.

Voor iedereen met internationale contacten

Deze training is zeer geschikt voor iedereen die samenwerkt met internationale contacten. Hierbij kun je denken aan management teams, maar ook verkoopafdelingen of mensen die op inkoop werken. Daarnaast is deze training ook speciaal voor de topsport coaching en scheidsrechters van de KNVB samengesteld. Wil je daar meer over weten neem dan contact met ons op.

Maand 1: Cultuurverschillen

Deze maand gaan we vooral kijken naar de verschillen per cultuur. Hierbij houden we in de training rekening met bodylanguage en natuurlijk met communicatiestijlen. Beïnvloeding van deze communicatie speelt hierbij ook een grote rol. Naast de communicatiestijlen kijken we nog naar het geven en ontvangen van feedback en jouw persoonlijke communicatievoorkeuren.

Na de eerste maand is er een coachsessie online waarin je vragen kunt stellen en samen kunt kijken naar een persoonlijk plan.

Maand 2: Impliciete en expliciete communicatie

In de tweede maand gaan we de leerstof uit de eerste maand verder verdiepen met leuke interactieve lesmaterialen en oefeningen. Je oefent met de communicatie tussen verschillende culturen en hoe jij daar het beste op kunt anticiperen en reageren. Ook komt er voorbij welke invloed jouw manier van communiceren heeft op je gesprekspartners.

Na 8 weken is er een tweede sessie met je online coach.

Maand 3: Gedrag en communicatiestijlen

De vraag is hoe kun je nu eigenlijk gedrag veranderen door communicatie te gebruiken. Deze maand komen de “doe en denk” voorbeelden van Sigmund Freud voorbij, je leert jezelf beter te begrijpen en verschillende stijlen van communicatie beter te accepteren.
Je leert hoe je cultuurverschillen kunt herkennen en hiermee om te gaan zonder de psychologische behoeften van de ander uit het oog te verliezen.

De derde online coach sessie is een interculturele sessie in een VR classroom

Maand 4: Bewustwording van jouw culturele bias

Je wordt je bewust van je eigen culturele communicatiepatronen en welk effect jouw gedrag heeft op dat van klanten en collega’s. Zo word je bewuster van je inlevingsvermogen met anderen waardoor samenwerken stukken beter en effectiever zal verlopen.

Aan het einde van maand 4 heb je jouw training volbracht en ligt er een prachtig certificaat van deelname voor je klaar.

Na de training?

Na het afronden van deze training krijg je nog 8 maanden toegang tot jouw persoonlijke online leeromgeving waar je terug kan zoeken in magazines, maar ook de nieuwste updates kunt volgen.

Maand 1: Cultuurverschillen

Deze maand gaan we vooral kijken naar de verschillen per cultuur. Hierbij houden we in de training rekening met bodylanguage en natuurlijk met communicatiestijlen. Beïnvloeding van deze communicatie speelt hierbij ook een grote rol. Naast de communicatiestijlen kijken we nog naar het geven en ontvangen van feedback en jouw persoonlijke communicatievoorkeuren.

Na de eerste maand is er een coachsessie van drie uur op locatie.

Maand 2: Impliciete en expliciete communicatie

In de tweede maand gaan we de leerstof uit de eerste maand verder verdiepen met leuke interactieve lesmaterialen en oefeningen. Je oefent met de communicatie tussen verschillende culturen en hoe jij daar het beste op kunt anticiperen en reageren. Ook komt er voorbij welke invloed jouw manier van communiceren heeft op je gesprekspartners.

Na 8 weken is er een coachsessie van drie uur op locatie die tijdens de eerste live sessie wordt afgesproken.

Maand 3: Gedrag en communicatiestijlen

De vraag is hoe kun je nu eigenlijk gedrag veranderen door communicatie te gebruiken. Deze maand komen de “doe en denk” voorbeelden van Sigmund Freud voorbij, je leert jezelf beter te begrijpen en verschillende stijlen van communicatie beter te accepteren.
Je leert hoe je cultuurverschillen kunt herkennen en hiermee om te gaan zonder de psychologische behoeften van de ander uit het oog te verliezen.

De derde online coach sessie is een interculturele sessie in een VR classroom

Maand 4: Bewustwording van jouw culturele bias

Je wordt je bewust van je eigen culturele communicatiepatronen en welk effect jouw gedrag heeft op dat van klanten en collega’s. Zo word je bewuster van je inlevingsvermogen met anderen waardoor samenwerken stukken beter en effectiever zal verlopen.

Aan het einde van maand 4  is er een coachsessie van twee uur op locatie.

Na de training?

Na het afronden van deze training krijg je nog 8 maanden toegang tot jouw persoonlijke online leeromgeving waar je terug kan zoeken in magazines, maar ook de nieuwste updates kunt volgen.

Minimum hoogte: auto
Minimum hoogte: auto
Breedte: auto
Breedte: auto
Minimum hoogte: auto
Minimum hoogte: auto
Breedte: 80%
Breedte: 80%

Maand 1: Cultuurverschillen

Deze maand gaan we vooral kijken naar de verschillen per cultuur. Hierbij houden we in de training rekening met bodylanguage en natuurlijk met communicatiestijlen. Beïnvloeding van deze communicatie speelt hierbij ook een grote rol. Naast de communicatiestijlen kijken we nog naar het geven en ontvangen van feedback en jouw persoonlijke communicatievoorkeuren.

Na de eerste maand is er een coachsessie van vier uur op locatie.

Maand 2: Impliciete en expliciete communicatie

In de tweede maand gaan we de leerstof uit de eerste maand verder verdiepen met leuke interactieve lesmaterialen en oefeningen. Je oefent met de communicatie tussen verschillende culturen en hoe jij daar het beste op kunt anticiperen en reageren. Ook komt er voorbij welke invloed jouw manier van communiceren heeft op je gesprekspartners.

Na de tweede maand is er een coachsessie van vier uur op locatie. Deze wordt in overleg met elkaar afgesproken tijdens de eerste sessie op locatie.

Maand 3: Gedrag en communicatiestijlen

De vraag is hoe kun je nu eigenlijk gedrag veranderen door communicatie te gebruiken. Deze maand komen de “doe en denk” voorbeelden van Sigmund Freud voorbij, je leert jezelf beter te begrijpen en verschillende stijlen van communicatie beter te accepteren.
Je leert hoe je cultuurverschillen kunt herkennen en hiermee om te gaan zonder de psychologische behoeften van de ander uit het oog te verliezen.

De derde online coach sessie is een interculturele sessie in een VR classroom

Maand 4: Bewustwording van jouw culturele bias

Je wordt je bewust van je eigen culturele communicatiepatronen en welk effect jouw gedrag heeft op dat van klanten en collega’s. Zo word je bewuster van je inlevingsvermogen met anderen waardoor samenwerken stukken beter en effectiever zal verlopen.

Aan het einde van maand 4  is er een coachsessie van vier uur op locatie.

Na de training?

Na het afronden van deze training krijg je nog 8 maanden toegang tot jouw persoonlijke online leeromgeving waar je terug kan zoeken in magazines, maar ook de nieuwste updates kunt volgen.