Home » Blog » Face to face learning » Het gebruik van virtual reality met de peer assessment (PA) strategie

Het gebruik van virtual reality met de peer assessment (PA) strategie

door | 2 jul, 2022 | Communicatie blogs

wordHighlights

  • Een videogebaseerd VR-systeem werd ontwikkeld voor Engelstalige training.
  • Een experiment werd uitgevoerd met het systeem met de peer assessment aanpak.
  • De aanpak verbeterde de Engelse spreekvaardigheid, motivatie en kritisch denken.
  • De aanpak verminderde de angst van de studenten om Engels te leren.
  • De opmerkingen van de studenten werden geanalyseerd om hun relatie met de leerprestaties te zien.

Engels is wereldwijd erkend als communicatietaal nummer 1. Echter, door het gebrek aan realistische Engelse oefencontexten, hebben EFL (English as Foreign Language) studenten over het algemeen weinig mogelijkheden om te communiceren met mensen in het Engels, om nog maar te zwijgen van het krijgen van feedback van anderen voor het maken van reflecties.

In deze studie werd een sferische video-gebaseerde virtuele realiteit (SVVR) omgeving ontwikkeld om studenten in authentieke Engels-sprekende contexten te plaatsen; bovendien werd de peer assessment (PA) strategie gebruikt om studenten te begeleiden bij het geven van commentaar op de spreekprestaties van medestudenten en om reflecties te maken op hun eigen prestaties. Om de effectiviteit van de voorgestelde aanpak te evalueren, werd een experiment uitgevoerd in een middelbare school cursus Engels. De resultaten van het experiment tonen meer positieve effecten van de peer-assessment-gebaseerde SVVR aanpak in vergelijking met de non-peer-assessment-gebaseerde SVVR aanpak in termen van Engels spreken, leermotivatie, en kritisch denken vaardigheden van de leerlingen, evenals het verminderen van hun angst om Engels te leren. Bovendien werd vastgesteld dat de beoordelingen van de leerlingen statistisch gecorreleerd waren met die van de leerkracht. Deze studie analyseerde verder de types van peer commentaren door ze in vier types in te delen: Lof, Kritiek, Advies, en Irrelevant. Het bleek dat Lof feedback nuttig was voor de Engelssprekende prestaties van de leerlingen, terwijl Kritiek feedback in dit geval ongunstig zou kunnen zijn geweest. Bovendien was Irrelevante feedback niet opvallend gecorreleerd met de prestaties van de leerlingen in de eerdere PA-fase, maar had een significant negatieve correlatie in de latere fase.

Deze peer assessment (PA) strategie wordt door ons ingezet bij Engelstalige Communicatietrainingen. Wilt u hier meer over weten? Neem dan gerust contact met mij op.

 

 

 

Over mij

“Als we iets van sport kunnen leren is dat het grote verschil zit in de kleine dingen.”

Altijd willen winnen zit in mijn aard. Verliezend van de tennisbaan afstappen was er vroeger niet bij, maar ook tegenwoordig ben ik nog net zo fanatiek. Of ik nu zelf een balletje sla op de tennisbaan, de hockeyvelden van DHV betreed of de jongens van Go Ahead Eagles aanmoedig, winnen staat bij altijd op nummer 1!

Categorieën

Gerelateerde artikelen

De kracht van Engelse podcasting

De kracht van Engelse podcasting

Zakelijke Engelse podcasting in plaats van radioreclame. Bedrijven maken tegenwoordig ook podcasts. En daar hebben ze goede redenen voor, want podcasting heeft een aantal voordelen ten opzichte van radio.

lees verder
Een kijkje in de bunker…

Een kijkje in de bunker…

Naast het terugkijken van de beelden op één van de vele schermen in de VAR-ruimte, is communicatie het belangrijkste middel tussen de mannen in Zeist en die op het veld. Echter, van etherdiscipline is geen sprake. De hoeveelheid aan mensen, woorden en zinnen die een scheidsrechter tijdens een wedstrijd op zich afkrijgt, is ongekend veel. 

lees verder
Bepaal jouw gedrag en communicatiestijl

Bepaal jouw gedrag en communicatiestijl

Er zijn nogal wat mogelijkheden waaraan we ons gedrag continue aanpassen. Denk maar eens aan beter eten, de auto laten staan, wachtwoorden elke maand aanpassen en een Bob aanwijzen voor het stappen. Jaarlijks gaan er honderden miljoenen euro’s naar het veranderen van gedrag van mensen.

lees verder

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Tweet
Share
Share
Pin